Inkl. moms
Exkl. moms

Om du vill redigera den här sidan måste du logga in på din kontrollpanel och gå till Storefront>-webbsidor. Klicka på Redigera bredvid sidan Frakt och returer så kan du ändra texten. Nedan visas ett exempel på returpolicy som du kan redigera efter behov.

Returpolicy

Du kan returnera de flesta nya, oöppnade artiklar inom 30 dagar efter leverans för full återbetalning. Vi betalar också returfraktkostnaderna om returen är ett resultat av vårt fel (du har fått en felaktig eller defekt artikel etc.).

Du kan förvänta dig att få din återbetalning inom fyra veckor efter att du har lämnat ditt paket till speditören. Men i många fall kommer du att få en återbetalning snabbare. Tidsperioden inkluderar transittiden för oss att ta emot din retur från speditören (5 till 10 arbetsdagar), den tid det tar oss att behandla din retur när vi har fått den (3 till 5 arbetsdagar) och den tid det tar din bank att behandla vår begäran om återbetalning (5 till 10 arbetsdagar).

Om du behöver returnera en vara ska du kontakta oss med ditt ordernummer och information om den produkt du vill returnera. Vi svarar snabbt med instruktioner om hur du returnerar artiklar från din beställning.

Frakt

Vi kan skicka till nästan vilken adress som helst i världen. Observera att det finns begränsningar för vissa produkter och att vissa produkter inte kan skickas till internationella destinationer.

När du gör en beställning beräknar vi sändnings- och leveransdatum för dig baserat på tillgängligheten för dina varor och de fraktalternativ du väljer. Beroende på vilken leverantör du väljer kan uppskattningar av sändningsdatum visas på offertsidan.

Observera också att fraktpriserna för många artiklar vi säljer är viktbaserade. Vikten på en sådan artikel finns på dess informationssida. För att återspegla riktlinjerna för de fraktbolag vi använder kommer alla vikter att avrundas till nästa hela pund.