Inkl. moms
Exkl. moms

Köpvillkor

Vid ingående av köp med Attitude.se godkänner du följande köpvillkor:

Fakturaorder

Normalt så läggs alla företagsbeställningar mot faktura efter en kreditprövning. Billogram eller Klarna som är våra fakturapartner sköter mottagandet av betalning samt eventuell påminnelseavgift (60:-) Privatpersoner, företag som ej genomgått en godkänd kreditprövning och föreningar kan behöva göra en förskottsbetalning på sin beställning. När den är noterad som betald läggs ordern i produktionskön. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med 8.5%. För skriftlig betalningspåminnelse debiteras även påminnelseavgift enligt gällande lag.

Ångerrätt

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt vid postorderköp enligt distansavtalslagen. Detta gäller dock inte för tjänsterna produkter med eget tryck eftersom dessa varor utformas speciellt för varje kund.

Reklamation

Om du upptäcker ett fel på varan du beställt eller om den inte motsvarar den produkt du beställde ska du kontakta oss på info@attitude.se snarast.

Vid returer skickar du tillbaka varan i originalemballaget. Om detta ej finns tillgängligt använd motsvarande förpackning.

Om paketet är skadat vid leverans bör du reklamera transportskadan direkt hos ditt ombud.

Obs! Returer får ej ske utan att du först kontaktar vår kundtjänst.

Personuppgifter

Genom att lägga en beställning samtycker du till att dina uppgifter registreras i vårt kundregister. Detta för att vi ska kunna följa upp din beställning och ge den service som förväntas av oss. Vi garanterar att ingen annan än Attitude.se använder uppgifterna för marknadsföring. I enlighet med GDPR-lagen sparas endast dom uppgifter vi behöver för att kunna följa upp din beställning. Du som kund har även rätt att få ut dom uppgifter vi har lagrat om dig och/eller få dom raderade.

Leveransvillkor

Många av våra beställningar har ett önskat leveransdatum. Vi kan endast ange när varorna kan skickas från oss. Var därför ute i god tid med din beställning. Förväntad leveranstid står under varje produkt eller bekräftas i ditt ordererkännande. Normalt når leveransen dig nästkommande arbetsdag eller inom 2-3 dagar i norra delen av Sverige från att det lämnat oss. Leveransvillkoren är fritt vårt lager och en försenad leverans är inte giltigt skäl för reklamation då produkterna är unikt framtagna för dig som kund. Det är viktigt att du kontrollerar att dom leveransuppgifter som du angett är korrekta och stämmer i din orderbekräftelse. Kontrollera noga när du mottar din beställning att det ej är transportskada samt att antalet kollin stämmer. Skulle något ske i produktionen som försenar din leverans mer än några dagar kontaktar vi dig. Vi ersätter ej kostnader som uppstår om leverans ej når mottagaren i tid.

Beställning

En beställning lägger du lättast direkt på attitude.se eller i mail till info@attitude.se När korrekturet är godkänt eller ordern är bekräftad tar vi in produkterna för produktion. Det innebär att en order inte går att avboka, men kan då debiteras efter vår prislista utan märkning om inte produktionen är påbörjad.

Korrektur/förhandsvisning

Vi strävar efter att i våra korrektur redovisa så tydligt vi kan hur det förväntade resultatet kommer att bli, men ska ses som en uppskattning. Då dom flesta av våra märkningar så som screentryck och transfer görs för hand, innebär att köparen måste ha förståelse för avvikande placeringar mellan olika produkter. Märkningen görs efter vad vi anser vara normalt. Finns det en mer specifik önskan om placering måste denna göras innan korrekturet godkänns. Det är av största vikt att köparen noggrant ser över dom korrektur vi skickar ut innan dom godkänns. Så som mått, placering och färger. Det är korrekturets motiv som går i tryck och inte det som skickats in då vissa filer kan behöva justeras för att vara möjliga att trycka. Därför måste köparen även noga se över att motivet i korrekturet stämmer. Vi ansvarar inte för fel som upptäcks efter det att korrekturet är godkänt och produktionen är påbörjad.

Övrigt

Attitude erbjuder ingen butiksförsäljning. För att kunna hålla våra låga priser så sköter vi all vår försäljning via internet och all support sker via e-post. De kunder som bor i eller har vägarna förbi Göteborg har dock möjlighet att komma förbi och se exempelplagg eller hämta upp en färdig order.

Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktiga priser.