Inkl. moms
Exkl. moms

Frågor och svar

Här presenterar vi vanliga frågor och svar som vår kundtjänst får.

Allmänna frågor

Hur lång tid tar det innan jag får min order?
-Vi levererar inom sju arbetsdagar från registrerad betalning. I snitt så skickar vi efter ca 2-3 dagar.  Vid fakturabetalning läggs din order i tryckkön direkt och därför får du ofta en faktura-order snabbare. Vid förskottsbetalning tar det 1-3 bankdagar innan vi ser din inbetalning.

Jag behöver min order innan datum XXXXXX. Kan ni ordna det?
-Maila oss och fråga. Det beror helt och hållet på hur stor orderingång och hur lång tryckkön är just nu.

Frågor om tryckning

Vad är vektorgrafik?
-Detta är ett format som våra maskiner för transfer och screentryck måste ha på alla bilder för att de ska kunna tryckas. Läs mer om vektorgrafik.

Kan ni göra om min bild till vektorgrafik?
-Ibland får vi in bilder i fel format som lämpar sig bra för att konverteras till vektorgrafik. Kan vi konvertera din bild så gör vi detta utan kostnad, men vi vill alltid titta på bilden innan vi kan garantera att det går.

Min bild har många små detaljer samt väldigt liten text. Kan ni trycka den ändå?
-Om du är osäker så skicka in ditt tryck till oss så återkommer vi med vad som är möjligt med vilken tryckmetod. Läs mer om transfertryck eller direktskrivare

Kan jag skicka in mina egna plagg till er och låta er trycka på dessa?
-Vi trycker i vissa fall på plagg som du som kund har. Eftersom egenskaperna hos olika plagg skiljer sig kan vi där inte alltid garantera samma höga kvalitet på trycket som på de plagg som vi lagerhåller. Vi kan inte hantera ansvarsproblemet som uppstår om vi trycker fel på era plagg utan enbart ersätta med plagg som vi lagerhåller.

Kan man trycka både på bröst och rygg?
-Ja, det går bra. Välj bara alternativet "Rad 1: Bröst, Rad 2: Rygg" under fliken placering.

Kan ni trycka fotografier eller bilder gjorda i paint/word/liknande?
-Pixelbaserade bilder trycker vi med direktskrivare som lämpar sig bäst på vita plagg. Många bilder har en vit bakgrund. Bäst blir det om du har en högupplöst bild som har en transparent bakgrund, t.ex psd, png, eps, osv.

Kan ni rita en bild åt mig som ni sedan trycker?
-Stora redigeringar av bilder eller hjälp med att skapa ett tryckoriginal tar vi ett tim-pris på. Hör av dig med din idé så ska vi se vad som går att göra och till vilket pris.

Kan man trycka på andra platser än bröst och rygg?
-Det går bra att trycka nästan överallt på våra plagg. Denna tjänst erbjuder vi dock bara när det gäller egen design. Då kan vi trycka på ärmar, sidorna av plagget och även på huvan när det gäller huvtröjor. Vi undviker dock att trycka över sömmar eftersom detta kan påverka hållbarheten hos trycket vid tvätt.

Håller trycket i tvätten?
-Under våra snart fyra verksamhetsår har vi aldrig varit med om att något av våra tryck lossnat i tvätten eller spruckit. Vår höga kvalitet är anledningen till att vi har så pass många återkommande kunder. Om trycket skulle lossna så ersätter vi givetvis det plagget.

Kan ni trycka på andra plagg än de som finns med på er hemsida?
-När det gäller större orders kan vi ta hem speciella färger och plagg på beställning. Maila oss och fråga så återkommer vi med ett pris.

Kan ni trycka med ett typsnitt som inte finns med på er hemsida?
-Det går bra, men det räknas som egen design. Skicka typsnittet via mail tillsammans med en bild som visar hur tröjan ska se ut.

Frågor om våra plagg

Jag vet inte om jag ska ha storlek Large eller Medium på min tröja, hur ska jag veta vad som passar?
-Vi har måttabeller för alla våra plagg. Gå in på sidan "våra plagg" i menyn och jämför våra storlekar med en av dina egna t-shirts som passar dig bra.

Vad är det för märke på era plagg?
-Vi har flera olika leverantörer av plagg. Vi använder oss huvudsakligen av märkena Gildan och Fruit of the Loom.

Kan man få en egen nacketikett i tröjan när man beställer plagg hos er?
-För att få egen nacketikett i ett plagg krävs det att man beställer en större mängd plagg (minst 100st). Hör av dig till oss för aktuellt pris för detta.

Frågor om frakt och leverans

Vad kostar frakten?
-Frakten är alltid 39 kronor, oavsett hur mycket du beställer.

Hur kan jag se hur arbetet fortskrider med min order?
-I mailet du fick när du lade din beställning finns det en länk till din orderstatus. Där kan du se exakt vad som händer med din order.

Det står i min orderstatus att min order har skickats, men den har inte kommit fram. Vad ska jag göra?
-Normalt tar frakten med posten en arbetsdag, men i värsta fall kan det dröja tre dagar innan ditt paket når dig. Har du fortfarande inte fått din order så kontakta oss så löser vi det.

Frågor om betalning

Hur betalar jag vid förskottsbetalning?
-När du väljer förskottsbetalning så ska betalningen göras till vårt plusgirokonto. Du kan genomföra betalningen antingen via internetbank, vanlig bank eller genom att gå till svensk kassaservice. Som betalningsmottagare anger du vårt plusgirokonto och under referens anger du ditt ordernummer.

Hur vet jag om ni fått min inbetalning eller inte?
-I mailet du fick när du lade din beställning finns det en länk till din orderstatus. Där kan du se om vi registrerat din betalning eller inte. Tänk dock på att det brukar ta 1-3 arbetsdagar (beroende på bank) innan överföringen syns hos oss.

Övriga frågor

Kan ni sponsra oss?
-Detta avgör vi från fall till fall, men i regel krävs det att ni verkligen är unika och står för något speciellt för att vi ska välja att sponsra er. Vi säger nej till de flesta datorspels-klaner och liknande i dagsläget. Maila gärna oss med en presentation så hör vi av oss.

Har ni något telefonnummer där jag kan ringa er?
- Ja, du når oss på 031 - 13 41 41